Nové značky na trhu – edice Holy Farm

„Delší dobu jsem měl v hlavě nápad, prodávat ve svojí pivotéce i na akcích, které pořádám, vlastní značku piva. Značku, která není běžně dostupná a kterou bych se mohl odlišovat od ostatních podniků podobného zaměření. Je zřejmé, že pořídit si vlastní pivovar by bylo velmi nákladné a logickým krokem bylo využití služeb některého z tuzemských pivovarů. Nechtěl jsem však také, aby se mnou prodávané pivo od běžné produkce daného pivovaru odlišovalo jen etiketou. Zcela prvotní ideou bylo nabídnout nejžádanější druh piva na našem trhu – světlý ležák plzeňského typu. Uvažoval jsem o ochucené variantě. Jsme pivotéka Pod Ořechem – příchuť jistě nebude těžké si odvodit.

Pod Ořechem

Už z dřívější doby a ze zcela jiného (nepivního) zamýšleného projektu, jehož designérem byl Miro Pištěk,  jsem měl k dispozici název Svatý Pes. Ta myšlenka byla tak zajímavá, že jsem jí chtěl ponechat i do projektu vlastní pivní značky. Vše vygradovalo hned ve dvou okamžicích – při jednání s pivovarem, který mi nabídl i tmavou variantu ležáku, a při navázání spolupráce s kreativním grafikem Jaroslavem Kratochvílem, který navrhoval nejen etikety, ale také novelizoval logo mojí pivotéky. A tak vznikl pivní projekt Holy Farm. Je to jakási virtuální (pivní) farma, ve které budou bydlet jednotlivá zvířátka – doslova pivní značky.

Holy Dog & Holy Cat

Nosnými značkami, které budou k dostání celoročně budou Holy Dog – světlý ležák plzeňského typu (bez ochucení, to si případně ponechám na nějaký pivní speciál) a Holy Cat – tmavý ležák. Budou v sudové i lahvové podobě a mimo mojí pivotéky a na akcích námi pořádaných, budou k dispozici v síti spolupracujících pivoték. Také probíhají jednání s restauračními zařízeními po celé ČR, kde by mělo být pivo nabízeno. Není účelem „zaplavit trh“, jako spíše nabídnout solidně vyladěné pivo širokému spektru konzumentů od těch znalých, až po ty masově preferující svojí značku. Pivo chceme dodávat jen do velmi omezeného počtu restaurací. K těmto dvěma budou přibývat další značky – můžeme je nazvat sezónními speciály. Je možné, že se bude jednat o jednorázové várky a v případě zájmu spotřebitelů bude možné je i opakovat. Takže se můžete těšit na pivní speciály k různým příležitostem. Pro „ladění a navrhování“ těchto speciálů hodlám využít znalostí a vědomostí redaktorů serveru pivnirecenze.cz.

Dlouho jsme také zvažovali, zda budeme tajit či zveřejňovat pivovar(y), které značku vaří nebo zda bude lepší mít na sudech a etiketách jen údaje firmy, která je prodává. Tady se přiznám, že i díky vlivu redaktorů pivních recenzí jsme dospěli k rozhodnutí, že nemá smyslu cokoli zamlžovat. Tak tedy – obě nosná piva jsou vystavována v Pivovaru Vyškov – opakuji však, že se nejedná o běžnou produkci vyškovských, pouze s přelepenými etiketami. U dalších značek se budou pivovary měnit, těšit se můžete na spodně i svrchně kvašená piva v sudovém i lahvovém provedení. Za zmínku snad ještě stojí, že lahvová piva budou distribuována v nevratných hnědých lahvích o objemu 0,5 litru. Piva budou oficiálně představena na Petrovském chmelobraní a informace pro sběratele – k dispozici budou i jejich etikety. Jakási malá předpremiéra bude i na Pivních slavnostech ve Vacenovicích. Do edice Holy Farm bude náležet i pivo nemající zvířátko v názvu a to Holy Lawrence (Svatý Vavřinec) – světlý ležák,  který uvařil Pivovar Permon a bude v menší edici nabízen v rámci Svatovavřineckých slavností v Hodoníně.“

Holy Farm

P1340328.JPG